Naar Navigatie
POWERED BY GS© INFO

xbox360 Archief

Duimschroef: Pijnlijk Rechtvaardig

aaaaaaaa_champie.jpg
Bloed, zweet en tranen van geluk zijn vergoten. Bijna twee weken geleden viel De Bijl voor Gamert.nl... maar niet voor ons! ‘Of we even een doorstart wilden maken’, vroeg u in de -soms zelfs hartverwarmende- comments. Een van de reaguurders, staat toevallig ook aan het hoofd van JKIT, een organisatie die verschillende bedrijven voert. En zo begonnen 12 slapeloze dagen en nachten.

Onder de hoede, maar toch zelfstandig
JKIT was niet eens het eerste bedrijf dat interesse toonde in ons voortbestaan. Er waren namelijk online gameshops en hostingpartijen die lieten weten dat ze wel eens even wilden babbelen. Heel erg leuk natuurlijk, maar toch was het JKIT dat ons over de streep trok. Niet alleen zorgen zij voor een flinke professionalisering, zij waren de enigen die ons mede-eigenaar wilden maken en volledig autonoom onze gang willen laten gaan. Hierdoor kunnen wij daadwerkelijk “Pijnlijk rechtvaardig” zijn. Het feit dat ze ons vanaf het eerste uur hebben gevolgd hielp natuurlijk ook aardig.

Duimschroef
De website Duimschroef kenmerkt zich door eerlijke, oprechte reviews en de wijze waarop het nieuws gebracht wordt. De toon is hard maar eerlijk. Gamert.nl heeft zes jaar gamenieuws, reviews en previews gebracht; Duimschroef.nl bevat alle content van die periode, vanaf de eerste post in 2005 tot aan de laatste in 2011 (deze), u vindt het allemaal terug in de archieven.

Ietsje meer
Naast de aandacht voor games en andere (interactieve) media, is er nu ook ruimer aandacht voor smartphones, tablets en andere apparaten die iets met games te maken hebben. ‘Als je er op kan gamen, dan verdient het aandacht’, is het idee. We zien, net als u, dat de aandacht van de developers verschuift naar alle mogelijke gadgets, we zouden maar een eenzijdige redactie zijn als we hier geen verslag van deden.

Redactie
De redactie bestaat uit zes vaste redacteuren, waaronder een eind- en hoofdredacteur. Deze kern zal worden bijgestaan door opmerkelijke gastoptredens, welke dat zijn, daar willen we u later mee verrassen. Op Duimschroef zal dagelijks nieuws, reviews en previews worden gepost. Zoals je dat bij Gamert gewend was, dus; alleen willen we het nu beter maken dan ooit.

Beta
Het moge duidelijk zijn dat hier en daar nog een schoonheidsfoutje te vinden is. In 12 dagen kunnen we ook maar zo veel. Uw foutmeldingen en wensen zijn allemaal gelogd en verwerkt in projectlijsten (al mag u blijven melden!). De komende tijd zullen we nog even flink doorbuffelen om alles naar een hoger plan te tillen. Zo ook deze, nu nog redelijk kale, kanalen: Twitter, Facebook, Hyves, RSS, of het YouTube-kanaal. ‘Bevriend’, link, ‘like’ en ‘abonneer’ je, om te volgen wat we uitblaten. iOS en Android Apps volgen ook nog.

Welkom en welterusten
Heren, dames (ja echt, ze zijn er) welkom bij Duimschroef! Zonder uw comments, e-mails en belletjes waren we er letterlijk niet meer geweest. Voor enkelen van ons is het hoog tijd dat ze (tijdelijk) horizontaal gaan, maar we horen graag wat u ervan vindt... al lezen we dat vermoedelijk morgenochtend pas weer. Welterusten.

- De Duimschroef redactie.

Testers gezocht!!

testersgezocht.jpg
Jaaaaaaaaaaaaaa, het is bijna zover. Morgennacht zal de overgang van Gamert.nl naar Duimschroef.nl officieel uit de doeken gedaan worden. Details, als welk bedrijf hier nu achter zit, wat er allemaal nieuw en verbeterd is en het feit dat alle content van de laatste 6 jaar nog steeds beschikbaar is, zal dan bekend gemaakt worden.. en meer!

Voor nu hebben we DRINGEND testers nodig!

Stap 1: Surf naar: http://www.duimschroef.nl
Stap 2: Registreer om alle functionaliteit te kunnen testen
Stap 3: Maak melding van fouten en wensen op dit adres: [email protected].

Kleine puntjes van aandacht
- Maak onderscheid tussen gevonden "Fout" en "Wens"
- Naast het opsporen van fouten, hou je niet in met wensen voor later.

Onze dank zal zeer groot zijn en dat zullen we laten merken ook! (maar daarover later meer :).

Review: Prototype

PC/PS3/X360 - Prototype draait om het verhaal van Alex Mercer, de liefdesbaby die ontstond uit een gangbang tussen Altaïr (Assassins Creed), Spiderman, Hulk en die kerel van Crackdown. Dat de Hulk op die party aanwezig was is trouwens al niet zo gek. Ontwikkelaar Radical Entertainment zat namelijk ook al achter de laatste game met dit groentje in de hoofdrol. De overeenkomsten tussen beide games zijn bijkans dan ook niet op twee handen te tellen, maar dat terzijde. Alex heeft in deze game zijn eigen zandbak (lees: open wereld) om in tekeer te gaan, en laat zich dat geen tweede keer zeggen. Gedreven door een niet geheel onbekend, doch meeslepend ik-weet-niet-meer-wie-ik-ben-verhaal laat hij een spoor van vernietiging achter door Manhattan, met een bloedvergieten waar Kratos nog jaloers op zou zijn. Hij is noch superheld noch supervillain, maar wel superboos.

Review: Damnation

PC/PS3/X360 - Damnation is een FPS met platform elementen die het naast de steampunkstijl vooral moet hebben van zijn hoogte. Met veel bravoure verkondigt het de eerste shooter te zijn die de hoogte in gaat, ook wel een 'vertical shooter' zoals ze het zelf noemen. Torenhoge levels vol met.. euh.. torens.. en zo.. moeten je verleiden je tot munt geslagen vakkenvulacties van de laatste maanden om te zetten tot deze titel. Gelukkig is daar Gamert om je daarbij te adviseren, en die je in ieder geval niet om de oren zal slaan met flauwe opmerkingen zoals: "duidelijk geen hoogvlieger", "zal de top nooit bereiken" of een eerste alinea teaser in de trant van "zal het de lat hoger kunnen leggen?". Wat we je wel geven is onze ongezouten mening: "bagger", "troep" of "k*tspel van de bovenste plank", maar het zou gewoon de lading niet dekken. "Jammer", dat woord doet het prima, als je het maar genoeg zegt.

Review: TCoR - Assault on Dark Athena

PC/PS3/X360 - "Riddick 1.5", om meteen maar met de deur in huis te vallen. De makers geven expliciet aan dat dit niet Riddick 2 is. Dat zouden ze wel erg graag willen, en dat gaan we zeker ooit ook krijgen.. maar dan moet 'Athena' het wel eerst goed doen. Zoals inmiddels gebruikelijk ligt de power of het ontwikkelteam alle feedback in een nog briljanter vervolg mag verwerken (of niet) dus bij jou, de gamert. Om hier een dikke 'Ja!' van te maken hebben ze het Assault on Dark Athena-pakket zo aantrekkelijk mogelijk gemaakt. En ik durf je nu al te verklappen dat dit ze glorieus gelukt is.

AssaultOnDarkAthena.jpg

Review: Afro Samurai

PS3/X360 - Totaal niet gehinderd door het geblindeerde fan-zijn van de gelijknamige anime of comics, maar vooral juist van goede games te houden, had ik een iets andere kijk op deze titel dan mijn buurman hier op de redactie. Zijn fonkelende ogen veranderde snel in een jaloerse blik met gefrustreerde wenkbrouwfrons toen dit doosje naar iemand ging die er eigenlijk totaal geen interesse in had. "Nieuwe hoofdredacteur, nieuwe regels jongens", hoor ik Shmorky nog roepen. Het zou de objectiviteit bevorderen. "En bij licentietitels is dat belangrijker dan bij menig ander spel!" Saimon was net weg en ik baalde ervan. Tegen het systeem aanschoppen, dat gevoel voerde nu even de boventoon. Maar goed, ik zou die review gewoon maar doen dan... Wat we niet wisten is dat onze nieuwe "Top dog" stiekem toch wel een punt had...

afro-samurai-lead.jpg

Review: SEGA Mega Drive Ultimate Collection

alteredbeast.jpgXbox 350/ Ps3 - “Haal herinneringen op aan fantastische tijden en beleef je spannendste avonturen opnieuw met dit uitzonderlijke totaalpakket van meer dan 40 absolute klassiekers uit de gouden jaren van de SEGA MEGA DRIVE! Deze ongelooflijk complete topcollectie omvat heel wat van de meest legendarische ogenblikken in de game-geschiedenis. Ditmaal kun je bovendien genieten van je favoriete titels voor één of meerdere spelers in verbeterde HD-graphics voor de ultieme ervaring!” Deze tekst had zelfs Amazing Mike niet beter kunnen schrijven, als hij nog in leven was. Tijd om te kijken wat er van overblijft als je deze titel bij een gamert-journo in handen drukt..

Review: Silent Hill: Homecoming

Xbox360/Ps3 - Een dubbel gevoel is wat ik aan deze titel heb overgehouden. Waarom? Omdat je dit soort spellen kan beoordelen als fan van de reeks of als nieuwkomer. Het overkomt fans van bepaalde reeksen maar al te vaak dat zij de nieuwkomers om zich heen horen klagen over de matigheid van de titel waar zij juist zo verliefd op zijn. Een soort lekkere neuqsex met een ex die er een paar jaar geleden een stuk beter uitzag, maar wiens verval jou niet zo opvalt. Bij Silent Hill gaat dat echter niet op. Sterker nog, het dubbele gevoel is juist ontstaan omdat ik als fan meer te klagen heb dan de nieuwkomer.

Review: Sonic Unleashed

PS3/X360 - Het is moeilijk om als serieuze gamert nog echt in Sonic te geloven. Na alle tergend slechte games die SEGA sinds zijn succesjaren heeft uitgespuugd denk ik niet dat veel mensen nog echt blij worden als ze de blauwe egel weer eens in de winkel zien liggen. Al is er ergens blijkbaar toch wel een slaatje uit te slaan, aangezien zijn games maar blijven uitkomen. Mikken we Sonic Unleashed meteen bij het vuil of heeft de SEGA-mascotte nu dan eindelijk zijn draai gevonden?

Meer Mercenaries 2

M2120.jpgAls we een 'beste slechte game van 2008'-verkiezing zouden houden, dan zou Mercenaries 2 er met de hoofdprijs vandoor gaan. Zoals je hierrrr kunt lezen was de game namelijk technisch halfbakken en qua originaliteit ook al geen hoogvlieger. Maar toch, er prijkt een 8 onder de review en we schreven: 'Mercenaries 2 verdient een zuivere 8, puur en alleen dankzij het vermogen om ouderwets vermaak te bieden'. Vandaag goed nieuws dan ook voor iedereen die het met die welverdiende 8 eens is, er is downloadable content beschikbaar op Xbox Live en (sinds vrijdag) op PSN, helemaal graties tot in ieder geval 2009. De content, getiteld Blow It Up Again, bevat de nieuwe modes Urban Rampage, Death Race, Arms Race en Mercs Blitz. Bovendien zitten er nog 2 nieuwe personages in waarvan eentje heel even heel bekend was en de ander een plekje in de geschiedenisboeken heeft verdiend. Wat al die nieuwe modes eigenlijk doen? Net als de rest van Mercenaries 2, daar moet je helemaal niet teveel over nadenken. Gewoon downloaden die hap!

Naruto: The Broken Bond (X360)

narutoTBB00.pngXBOX360-


Beste heren en dames ontwikkelaars,


Ja, U inderdaad, ontwikkelaar van (vervolgen op) spellen die gebaseerd zijn op een licentie zodat U gebruik kan maken van de bekendheid die daarmee gepaard gaat. U moet even scherp opletten nu. Naadloos aansluiten op het verhaal en/of ‘de wereld’ van de licentie KAN NAMELIJK WEL. Een uitstekend vervolg maken op een eerder deel KAN NAMELIJK WEL. Luisteren naar je fans en daadwerkelijk wat doen met hun kritiek KAN NAMELIJK WEL. Graag verzoek ik jullie deze review te lezen om vervolgens direct contact op te nemen met het ontwikkelteam van Ubisoft in de hoop dat U bij hen stage mag lopen. Budgetten, daar hebben we het niet over. Als je geld genoeg hebt om een licentie te kopen, moet je ook wat bij elkaar kunnen schrapen om een gemotiveerd en kundig team ontwikkelaars samen te stellen.

Met vriendelijke groet,

Verdi.

Review: Prince of Persia

PC/PS3/X360 - Toen de Prince of Persia-franchise in 1999 aangevuld werd met Prince of Persia 3D waren de meeste mensen in de eerste instantie blij met de herrijzenis van een old skool held. Maar helaas, deze nieuwe Prince bleek toch wat minder cool en de game stierf uiteindelijk een roemloze dood. Toen kwam 2003 voorbij dat de geboorte van wéér een nieuwe Prince zag die met de Sands of Time liep te klooien. Zou het publiek het dit keer wel slikken? Nou en of, een betere stap van een franchise naar 3D zagen we zelden. Een nieuwe manier van platformen was een feit, evenals de bijna onaantastbare status van een hernieuwd game-icoon...

Review: Banjo Kazooie Nuts & Bolts

XBOX360 - ‘Goedverdoeme, komt er eigenlijk een nieuwe Banjo & Kazooie, maken die verlopen fossielen bij dat klote-Rare er een game van die niet draait om platformplezier, maar om het in elkaar flatsen van blije voertuigen! Compleet de weg kwijt die gasten...’ Was getekend, Saimon. Voordat ik de game goed en wel aangezet heb echter heeft Banjo Kazooie: Nuts & Bolts zichzelf al belachelijk gemaakt, mij belachelijk gemaakt en héél duidelijk gemaakt dat ik gewoon eens een keer m’n grote bek moet houden met dat gezeik over dingen die ik niet eens gespeeld heb. Fuck, Rare, je hebt nog gelijk ook nog. Excuses, mea culpa...

Review: Mirror's Edge

ME_120.jpgPC/XBOX360/PS3 - Dat Mirror’s Edge een bijzondere game is hoeven we hier niet meer te verkondigen. Iedereen heeft ondertussen wel een trailer gezien, een preview gelezen of ergens iets horen vallen over ‘het vernieuwende Mirror’s Edge’. Voor de leek: Mirror’s Edge is dus bijzonder. Punt. Waarom? Omdat het dingen doet die geen game ooit eerder deed. Omdat het grenzen doorbreekt. Omdat het überstijlvol van je beeld afspat en omdat het gevoelens losmaakt die je niet kent uit games. Bijzonder, maar zoals hoofdpersoon Faith gaandeweg het verhaal al stelt: that isn’t necessarily good...

Review: Left 4 Dead

PC/XBOX360 Vier ‘boekjes’ met ieder 5 hoofdstukken. Een totaal van slechts 20 levels die je ieder tussen de 10 en 30 minuten doorlopen hebt, afhankelijk van je speelstijl. Dat klinkt niet veel. Toch is het nu al de 3de keer dat ik boekje 1, hoofdstuk 2 “Subway” met knikkende knieën doorgelopen heb en toch voelt het nog steeds aan als de eerste keer. De first-person zombieknaller die het volledig van co-op moet hebben, doet namelijk iets dat ons al jaren als worstje voorgehouden werd. Tot nu dan...


Review: Tom Clancy's EndWar

PS3/XBOX360 - Tom Clancy’s boeken staan bekend om hun militaire en politieke thema’s, waarbij de focus vooral op de gebruikte tactieken ligt. In de games die op zijn boeken gebaseerd zijn is dit ook goed terug te zien. Splinter Cell, Rainbow Six en Ghost Recon zijn allemaal games met een politiek plot, waarbij de gameplay voornamelijk draait rondom het nastreven van succesvolle tactieken. Ergens was 't dan ook best vreemd dat in Ubisoft's Clancy-reeks nog nooit een RTS game was verschenen. Ik bedoel, zijn boeken zouden er de ideale achtergrond voor bieden en als je het over tactiek heb is dat genre toch wel heer en meester. Met EndWar is die RTS er dan toch eindelijk gekomen. De vraag is nu of ze het achteraf gezien toch niet beter bij shooters en stealth hadden kunnen houden...

Zoeken

Live Forumfeed

De actieve topics uit het Gamert Forum.
Naar het forum