Naar Navigatie
POWERED BY GS© INFO

strategy Archief

Duimschroef: Pijnlijk Rechtvaardig

aaaaaaaa_champie.jpg
Bloed, zweet en tranen van geluk zijn vergoten. Bijna twee weken geleden viel De Bijl voor Gamert.nl... maar niet voor ons! ‘Of we even een doorstart wilden maken’, vroeg u in de -soms zelfs hartverwarmende- comments. Een van de reaguurders, staat toevallig ook aan het hoofd van JKIT, een organisatie die verschillende bedrijven voert. En zo begonnen 12 slapeloze dagen en nachten.

Onder de hoede, maar toch zelfstandig
JKIT was niet eens het eerste bedrijf dat interesse toonde in ons voortbestaan. Er waren namelijk online gameshops en hostingpartijen die lieten weten dat ze wel eens even wilden babbelen. Heel erg leuk natuurlijk, maar toch was het JKIT dat ons over de streep trok. Niet alleen zorgen zij voor een flinke professionalisering, zij waren de enigen die ons mede-eigenaar wilden maken en volledig autonoom onze gang willen laten gaan. Hierdoor kunnen wij daadwerkelijk “Pijnlijk rechtvaardig” zijn. Het feit dat ze ons vanaf het eerste uur hebben gevolgd hielp natuurlijk ook aardig.

Duimschroef
De website Duimschroef kenmerkt zich door eerlijke, oprechte reviews en de wijze waarop het nieuws gebracht wordt. De toon is hard maar eerlijk. Gamert.nl heeft zes jaar gamenieuws, reviews en previews gebracht; Duimschroef.nl bevat alle content van die periode, vanaf de eerste post in 2005 tot aan de laatste in 2011 (deze), u vindt het allemaal terug in de archieven.

Ietsje meer
Naast de aandacht voor games en andere (interactieve) media, is er nu ook ruimer aandacht voor smartphones, tablets en andere apparaten die iets met games te maken hebben. ‘Als je er op kan gamen, dan verdient het aandacht’, is het idee. We zien, net als u, dat de aandacht van de developers verschuift naar alle mogelijke gadgets, we zouden maar een eenzijdige redactie zijn als we hier geen verslag van deden.

Redactie
De redactie bestaat uit zes vaste redacteuren, waaronder een eind- en hoofdredacteur. Deze kern zal worden bijgestaan door opmerkelijke gastoptredens, welke dat zijn, daar willen we u later mee verrassen. Op Duimschroef zal dagelijks nieuws, reviews en previews worden gepost. Zoals je dat bij Gamert gewend was, dus; alleen willen we het nu beter maken dan ooit.

Beta
Het moge duidelijk zijn dat hier en daar nog een schoonheidsfoutje te vinden is. In 12 dagen kunnen we ook maar zo veel. Uw foutmeldingen en wensen zijn allemaal gelogd en verwerkt in projectlijsten (al mag u blijven melden!). De komende tijd zullen we nog even flink doorbuffelen om alles naar een hoger plan te tillen. Zo ook deze, nu nog redelijk kale, kanalen: Twitter, Facebook, Hyves, RSS, of het YouTube-kanaal. ‘Bevriend’, link, ‘like’ en ‘abonneer’ je, om te volgen wat we uitblaten. iOS en Android Apps volgen ook nog.

Welkom en welterusten
Heren, dames (ja echt, ze zijn er) welkom bij Duimschroef! Zonder uw comments, e-mails en belletjes waren we er letterlijk niet meer geweest. Voor enkelen van ons is het hoog tijd dat ze (tijdelijk) horizontaal gaan, maar we horen graag wat u ervan vindt... al lezen we dat vermoedelijk morgenochtend pas weer. Welterusten.

- De Duimschroef redactie.

Testers gezocht!!

testersgezocht.jpg
Jaaaaaaaaaaaaaa, het is bijna zover. Morgennacht zal de overgang van Gamert.nl naar Duimschroef.nl officieel uit de doeken gedaan worden. Details, als welk bedrijf hier nu achter zit, wat er allemaal nieuw en verbeterd is en het feit dat alle content van de laatste 6 jaar nog steeds beschikbaar is, zal dan bekend gemaakt worden.. en meer!

Voor nu hebben we DRINGEND testers nodig!

Stap 1: Surf naar: http://www.duimschroef.nl
Stap 2: Registreer om alle functionaliteit te kunnen testen
Stap 3: Maak melding van fouten en wensen op dit adres: [email protected].

Kleine puntjes van aandacht
- Maak onderscheid tussen gevonden "Fout" en "Wens"
- Naast het opsporen van fouten, hou je niet in met wensen voor later.

Onze dank zal zeer groot zijn en dat zullen we laten merken ook! (maar daarover later meer :).

Review: Demigod

PC - Sinds het moment dat shooters en zelfs strategygames goed speelbaar zijn op een console is het gamen op de PC (voor mij) een aardig stuk afgenomen. Sterker nog, het is tegenwoordig eigelijk alleen nog maar StarCraft - ja die uit 1998 - dat ik nog op m'n PC heb staan. Het platform is de laatste drie jaar simpelweg niet echt meer op mijn radar verschenen en Demigod kwam dan ook als een complete verassing voor me. Of die aangenaam genoeg was om mij voor langere tijd van consoles en handhelds weg te houden? Tja.. Een uitspraak trok me wel direct aan "Het lijkt erg op DotA" zei onze hoofdredacteur. Hmmm, dat zou er niet geweest zijn zonder de makers van StarCraft. Misschien toch maar even kijken dan.

Review: Tom Clancy's EndWar

PS3/XBOX360 - Tom Clancy’s boeken staan bekend om hun militaire en politieke thema’s, waarbij de focus vooral op de gebruikte tactieken ligt. In de games die op zijn boeken gebaseerd zijn is dit ook goed terug te zien. Splinter Cell, Rainbow Six en Ghost Recon zijn allemaal games met een politiek plot, waarbij de gameplay voornamelijk draait rondom het nastreven van succesvolle tactieken. Ergens was 't dan ook best vreemd dat in Ubisoft's Clancy-reeks nog nooit een RTS game was verschenen. Ik bedoel, zijn boeken zouden er de ideale achtergrond voor bieden en als je het over tactiek heb is dat genre toch wel heer en meester. Met EndWar is die RTS er dan toch eindelijk gekomen. De vraag is nu of ze het achteraf gezien toch niet beter bij shooters en stealth hadden kunnen houden...

Review: LittleBigPlanet

Ps3 - Na maandenlang geroezemoes, nieuwsgierige blikken en vol verwachting kloppende harten, lag zo’n 2 weken geleden dan eindelijk de wereld van de sackboys in de winkels: LittleBigPlanet. Of tenminste, de poort naar die wereld. Wat je daadwerkelijk in huis haalde was namelijk maar een begin, een instrument, een zaadje dat pas in de eerste weken na release zou uitbloeien tot de bonenstaak die ging leiden naar de kip met de gouden eieren. Natuurlijk was er ook nog de kans dat het zaadje zou verpieteren en amper een bloempje boven z’n geboortegrond zou uitkrijgen. Nu de eerste weken voorbij zijn vinden wij de tijd rijp om de balans op te maken...

Review: Red Alert 3

PC - Het zat jullie blijkbaar nogal hoog, de komst van Red Alert 3. Neem bijvoorbeeld de reaguursels onder de allereerste trailer die we postten. 29 meningen vinden we daar onderaan. Een mooi teken dat Red Alert nog leeft onder gamerts – behoorlijk zelfs. En waarom ook niet? We herinneren ons allemaal nog wat deze legendarische serie ooit betekende. Slapeloze nachten, van skirmish naar skirmish leven en het woord ‘affirmative’ dat nooit meer hetzelfde zou zijn.Nee, Red Alert is nooit zomaar een titel geweest...

Review: Valkyria Chronicles

PS3 - ‘Lieverd, wat voor soort mensen kopen zulke games nou?’, vraagt mijn vriendin uit nieuwsgierigheid als ik druk met Valkyria Chronicles bezig ben. Ik kan haar de vraag niet echt kwalijk nemen. De afgelopen weken heeft ze o.a. toppers als Farcry 2, Mirror’s Edge, Dead Space, FIFA en Resistance 2 zien langskomen op onze TV. En nu zit die volwassen gozer op de bank plots een game te spelen die het meeste wegheeft van een tekenfilm met een hoop Japans gelul tussendoor. Sterker nog, juist door deze kinderlijk ogende game zegt haar vriend voor de 3e nacht op rij dat ‘ie nog eventjes doorgaat. Beiden weten ze na 2 identieke nachten wat dat betekent, de zon gaat weer eerder opkomen dan dat hij erin ligt...

Review: Spore (PC)

(R)evolutionaire woordgrapjes te over, de Sporno is niet aan te slepen en vergelijkingen met buitenaardse Sims liggen er ook al zó dik bovenop dat we in de gemiddelde door clichés geteisterde intro bijna zouden vergeten waar het om draait: Spore is er, eindelijk, wat betekent het voor ons gamers?


Red Alert 3 beta-build-beeld

Zuur genoeg, ik ben m'n code voor de Red Alert 3 beta kwijt. Nog zuurder, vandaag duiken gameplay-beelden op die (mede door de bijbehorende retro-muziek) smaken naar spelen. Maar voorlopig zonder code, dus eerst maar even gameplay van anderen bekijken. De eerste conclusies: muziek heerscht. Old-Skool graphics heerschen. Chaos heerscht. De eerste vraagtekens: waarom in godensnaam worden units omlijnd die geselecteerd worden? Zijn al die flashy effectjes niet een beetje teveel van het slechte? Zag ik nou goed dat die mannetjes in vliegtuigjes transformeerden? Enfin, nog even met gezonde jaloezie afwachten dus tot EA een nieuwe code stuurt...

Review: Command n Conquer 3 - Kane s Wrath PC

Jezelf uren, dagen of soms weken achtereen met een bepaalde game vermaken, dat is in het verleden al meerdere titels gelukt. Maar die nachten. Die verrekte nachten dat je om een uur of 9 begint, en opkijkend uit je raam opmerkt dat de zon al is opgekomen en de vogeltjes fluiten; op zulke nachten heeft de Command & Conquer-serie al sinds het eerste deel patent. Deel 3 bleek met al z’n spectaculair bombastische geweld in 2007 nog steeds dat geheime ingrediënt te bevatten, en de eerste uitbreiding: Kane’s Wrath? Jawel hoor, ook die is op grootvaders recept gebaseerd!

Universe at War: Earth Assault - PC-

Universe at War: Earth Assault kan ons het eerste half uurtje maar moeilijk charmeren. Omdat de game visueel niet imponeert bijvoorbeeld, omdat het verhaal in zowel plot als dialoog rechtstreeks uit een science fiction b-film lijkt te komen, maar ook omdat het star vasthoudt aan tradities in het RTS-genre dat het afgelopen jaar een fantastische evolutie heeft beleefd. Nee, dit is geen liefde op het eerste gezicht…

Review: Bladestorm the 100 years war

Deze maand komen zo ongeveer 10 miljoen topgames uit. Just my luck – ik zat vandaag aan de buis gekluisterd met Bladestorm: the 100 years’ war. Zeg eens eerlijk, daar had je nog nooit van gehoord hé?

Special: Viva Viva Pinata!

Simpele optelsom: de feestdagen komen eraan + Viva Pinata animatieserie op tv = Viva Pinata-games. Vorige week viel dan ook een vrolijk pakketje van Microsoft binnen met daarin A) de originele Viva Pinata, nu voor PC. B) Viva Pinata Party Animals voor de Xbox360 en C) een lichtblauwe controller die ter ere van de Pinata-games uitkomt. Er is ook nog een roze, maar grote kans dat ze bij Microsoft even gekeken hebben naar ’t geslacht van de ontvanger…

Review: Supreme Commander - Forged Alliance

Supreme Commander: Forged Alliance mag aan het einde van het jaar de strijd om de RTS-award aangaan met z’n eigen voorganger. Die game, door de vaste achterban liefkozend SupCom genoemd- kwam namelijk pas in februari 2007 uit en dan nú al komt de eerste ‘uitbreiding’. Een twijfelgevalletje vooraf dus, want hoe goed kan Forged Alliance nou eenmaal zijn met zo’n korte ontwikkelingstijd?

Review: World in Conflict

WIC_370.jpg
-PC-
Een Wereldoorlog tussen Rusland en Amerike, bekend ogende legervoertuigjes, een perspectief van bovenaf en herkenbare besturing; op het eerste gezicht lijkt World in Conflict niets meer dan de zoveelste RTS. Maar je vergist je bij deze gedachte, want World in Conflict is juist alles behalve een generieke game. Lees de review, koop de game en sluit je op met je PC. Dat is het beste advies dat je vandaag zult krijgen...

UBIDAYS: Brothers in Arms

headeBiAr.jpg

We zullen geen nodeloze vraagtekens bij Brothers in Arms gaan zetten, want de game gaat sowieso heerschen. Al is het alleen maar omdat die gameplay met het sturen van je teammaten tot in de eeuwigheid ontzettend tof blijft. Nieuwsgierig was ik dus niet bij de presentatie van de nieuwe BiA om te kijken of de game tof werd, maar meer om te zien hoe tof.

Zoeken

Live Forumfeed

De actieve topics uit het Gamert Forum.
Naar het forum