Naar Navigatie
POWERED BY GS© INFO

Ps3 Archief

Duimschroef: Pijnlijk Rechtvaardig

aaaaaaaa_champie.jpg
Bloed, zweet en tranen van geluk zijn vergoten. Bijna twee weken geleden viel De Bijl voor Gamert.nl... maar niet voor ons! ‘Of we even een doorstart wilden maken’, vroeg u in de -soms zelfs hartverwarmende- comments. Een van de reaguurders, staat toevallig ook aan het hoofd van JKIT, een organisatie die verschillende bedrijven voert. En zo begonnen 12 slapeloze dagen en nachten.

Onder de hoede, maar toch zelfstandig
JKIT was niet eens het eerste bedrijf dat interesse toonde in ons voortbestaan. Er waren namelijk online gameshops en hostingpartijen die lieten weten dat ze wel eens even wilden babbelen. Heel erg leuk natuurlijk, maar toch was het JKIT dat ons over de streep trok. Niet alleen zorgen zij voor een flinke professionalisering, zij waren de enigen die ons mede-eigenaar wilden maken en volledig autonoom onze gang willen laten gaan. Hierdoor kunnen wij daadwerkelijk “Pijnlijk rechtvaardig” zijn. Het feit dat ze ons vanaf het eerste uur hebben gevolgd hielp natuurlijk ook aardig.

Duimschroef
De website Duimschroef kenmerkt zich door eerlijke, oprechte reviews en de wijze waarop het nieuws gebracht wordt. De toon is hard maar eerlijk. Gamert.nl heeft zes jaar gamenieuws, reviews en previews gebracht; Duimschroef.nl bevat alle content van die periode, vanaf de eerste post in 2005 tot aan de laatste in 2011 (deze), u vindt het allemaal terug in de archieven.

Ietsje meer
Naast de aandacht voor games en andere (interactieve) media, is er nu ook ruimer aandacht voor smartphones, tablets en andere apparaten die iets met games te maken hebben. ‘Als je er op kan gamen, dan verdient het aandacht’, is het idee. We zien, net als u, dat de aandacht van de developers verschuift naar alle mogelijke gadgets, we zouden maar een eenzijdige redactie zijn als we hier geen verslag van deden.

Redactie
De redactie bestaat uit zes vaste redacteuren, waaronder een eind- en hoofdredacteur. Deze kern zal worden bijgestaan door opmerkelijke gastoptredens, welke dat zijn, daar willen we u later mee verrassen. Op Duimschroef zal dagelijks nieuws, reviews en previews worden gepost. Zoals je dat bij Gamert gewend was, dus; alleen willen we het nu beter maken dan ooit.

Beta
Het moge duidelijk zijn dat hier en daar nog een schoonheidsfoutje te vinden is. In 12 dagen kunnen we ook maar zo veel. Uw foutmeldingen en wensen zijn allemaal gelogd en verwerkt in projectlijsten (al mag u blijven melden!). De komende tijd zullen we nog even flink doorbuffelen om alles naar een hoger plan te tillen. Zo ook deze, nu nog redelijk kale, kanalen: Twitter, Facebook, Hyves, RSS, of het YouTube-kanaal. ‘Bevriend’, link, ‘like’ en ‘abonneer’ je, om te volgen wat we uitblaten. iOS en Android Apps volgen ook nog.

Welkom en welterusten
Heren, dames (ja echt, ze zijn er) welkom bij Duimschroef! Zonder uw comments, e-mails en belletjes waren we er letterlijk niet meer geweest. Voor enkelen van ons is het hoog tijd dat ze (tijdelijk) horizontaal gaan, maar we horen graag wat u ervan vindt... al lezen we dat vermoedelijk morgenochtend pas weer. Welterusten.

- De Duimschroef redactie.

Testers gezocht!!

testersgezocht.jpg
Jaaaaaaaaaaaaaa, het is bijna zover. Morgennacht zal de overgang van Gamert.nl naar Duimschroef.nl officieel uit de doeken gedaan worden. Details, als welk bedrijf hier nu achter zit, wat er allemaal nieuw en verbeterd is en het feit dat alle content van de laatste 6 jaar nog steeds beschikbaar is, zal dan bekend gemaakt worden.. en meer!

Voor nu hebben we DRINGEND testers nodig!

Stap 1: Surf naar: http://www.duimschroef.nl
Stap 2: Registreer om alle functionaliteit te kunnen testen
Stap 3: Maak melding van fouten en wensen op dit adres: [email protected].

Kleine puntjes van aandacht
- Maak onderscheid tussen gevonden "Fout" en "Wens"
- Naast het opsporen van fouten, hou je niet in met wensen voor later.

Onze dank zal zeer groot zijn en dat zullen we laten merken ook! (maar daarover later meer :).

Review: Killzone 2

K2_120.jpgPs3 - Aan controverse geen gebrek toen Guerrilla op de E3 in 2005 de eerste trailer van Killzone 2 liet zien. Wat we zagen was verbluffend mooi, mijlenver vooruit op alles wat we ooit eerder hadden gezien. Al snel bleek deze trailer niets meer dan een target render te zijn, waarna het filmpje bestempeld werd als hoax, propaganda en ‘te mooi om waar te zijn’. We waren bij het verketteren van Guerrilla echter één ding vergeten: het grootste gedeelte van de mannen en vrouwen achter Killzone 2 is Nederlands. En nuchtere Nederlanders doen – op voetbalspelers na dan – nou eenmaal niets minder dan wat er van ze verwacht wordt...

Review: Silent Hill: Homecoming

Xbox360/Ps3 - Een dubbel gevoel is wat ik aan deze titel heb overgehouden. Waarom? Omdat je dit soort spellen kan beoordelen als fan van de reeks of als nieuwkomer. Het overkomt fans van bepaalde reeksen maar al te vaak dat zij de nieuwkomers om zich heen horen klagen over de matigheid van de titel waar zij juist zo verliefd op zijn. Een soort lekkere neuqsex met een ex die er een paar jaar geleden een stuk beter uitzag, maar wiens verval jou niet zo opvalt. Bij Silent Hill gaat dat echter niet op. Sterker nog, het dubbele gevoel is juist ontstaan omdat ik als fan meer te klagen heb dan de nieuwkomer.

Review: Sonic Unleashed

PS3/X360 - Het is moeilijk om als serieuze gamert nog echt in Sonic te geloven. Na alle tergend slechte games die SEGA sinds zijn succesjaren heeft uitgespuugd denk ik niet dat veel mensen nog echt blij worden als ze de blauwe egel weer eens in de winkel zien liggen. Al is er ergens blijkbaar toch wel een slaatje uit te slaan, aangezien zijn games maar blijven uitkomen. Mikken we Sonic Unleashed meteen bij het vuil of heeft de SEGA-mascotte nu dan eindelijk zijn draai gevonden?

Meer Mercenaries 2

M2120.jpgAls we een 'beste slechte game van 2008'-verkiezing zouden houden, dan zou Mercenaries 2 er met de hoofdprijs vandoor gaan. Zoals je hierrrr kunt lezen was de game namelijk technisch halfbakken en qua originaliteit ook al geen hoogvlieger. Maar toch, er prijkt een 8 onder de review en we schreven: 'Mercenaries 2 verdient een zuivere 8, puur en alleen dankzij het vermogen om ouderwets vermaak te bieden'. Vandaag goed nieuws dan ook voor iedereen die het met die welverdiende 8 eens is, er is downloadable content beschikbaar op Xbox Live en (sinds vrijdag) op PSN, helemaal graties tot in ieder geval 2009. De content, getiteld Blow It Up Again, bevat de nieuwe modes Urban Rampage, Death Race, Arms Race en Mercs Blitz. Bovendien zitten er nog 2 nieuwe personages in waarvan eentje heel even heel bekend was en de ander een plekje in de geschiedenisboeken heeft verdiend. Wat al die nieuwe modes eigenlijk doen? Net als de rest van Mercenaries 2, daar moet je helemaal niet teveel over nadenken. Gewoon downloaden die hap!

Review: Prince of Persia

PC/PS3/X360 - Toen de Prince of Persia-franchise in 1999 aangevuld werd met Prince of Persia 3D waren de meeste mensen in de eerste instantie blij met de herrijzenis van een old skool held. Maar helaas, deze nieuwe Prince bleek toch wat minder cool en de game stierf uiteindelijk een roemloze dood. Toen kwam 2003 voorbij dat de geboorte van wéér een nieuwe Prince zag die met de Sands of Time liep te klooien. Zou het publiek het dit keer wel slikken? Nou en of, een betere stap van een franchise naar 3D zagen we zelden. Een nieuwe manier van platformen was een feit, evenals de bijna onaantastbare status van een hernieuwd game-icoon...

Review: Resistance 2

Ps3 - Deel 1 van Resistance heb ik eigenlijk pas een paar maanden geleden voor het eerst kunnen spelen, aangezien ik daarvoor nog geen PS3 had. Ik herinnerde me de lovende reviews uit 2006 nog en verwachtte dus stiekem best een hoop van de game. Tijdens het spelen viel me echter meteen op dat hij ie erg snel oud was geworden. Tenminste, als dit in 2006 nog als een baanbrekende FPS gezien werd, zijn we in de tussentijd blijkbaar wel erg hard vooruit gegaan. Er was eigenlijk geen moment dat ik ergens echt van onder de indruk raakte. Niet dat het slecht was, nee, het was gewoon een cookie-cutter FPS. Nu, twee jaar later, komt Insomniac met de opvolger. Een game die op papier weer minstens net zo baanbrekend zou moeten zijn. Eens kijken wat daarvan over blijft.

Review: Banjo Kazooie Nuts & Bolts

XBOX360 - ‘Goedverdoeme, komt er eigenlijk een nieuwe Banjo & Kazooie, maken die verlopen fossielen bij dat klote-Rare er een game van die niet draait om platformplezier, maar om het in elkaar flatsen van blije voertuigen! Compleet de weg kwijt die gasten...’ Was getekend, Saimon. Voordat ik de game goed en wel aangezet heb echter heeft Banjo Kazooie: Nuts & Bolts zichzelf al belachelijk gemaakt, mij belachelijk gemaakt en héél duidelijk gemaakt dat ik gewoon eens een keer m’n grote bek moet houden met dat gezeik over dingen die ik niet eens gespeeld heb. Fuck, Rare, je hebt nog gelijk ook nog. Excuses, mea culpa...

Review: Mirror's Edge

ME_120.jpgPC/XBOX360/PS3 - Dat Mirror’s Edge een bijzondere game is hoeven we hier niet meer te verkondigen. Iedereen heeft ondertussen wel een trailer gezien, een preview gelezen of ergens iets horen vallen over ‘het vernieuwende Mirror’s Edge’. Voor de leek: Mirror’s Edge is dus bijzonder. Punt. Waarom? Omdat het dingen doet die geen game ooit eerder deed. Omdat het grenzen doorbreekt. Omdat het überstijlvol van je beeld afspat en omdat het gevoelens losmaakt die je niet kent uit games. Bijzonder, maar zoals hoofdpersoon Faith gaandeweg het verhaal al stelt: that isn’t necessarily good...

Review: Tom Clancy's EndWar

PS3/XBOX360 - Tom Clancy’s boeken staan bekend om hun militaire en politieke thema’s, waarbij de focus vooral op de gebruikte tactieken ligt. In de games die op zijn boeken gebaseerd zijn is dit ook goed terug te zien. Splinter Cell, Rainbow Six en Ghost Recon zijn allemaal games met een politiek plot, waarbij de gameplay voornamelijk draait rondom het nastreven van succesvolle tactieken. Ergens was 't dan ook best vreemd dat in Ubisoft's Clancy-reeks nog nooit een RTS game was verschenen. Ik bedoel, zijn boeken zouden er de ideale achtergrond voor bieden en als je het over tactiek heb is dat genre toch wel heer en meester. Met EndWar is die RTS er dan toch eindelijk gekomen. De vraag is nu of ze het achteraf gezien toch niet beter bij shooters en stealth hadden kunnen houden...

Review: LittleBigPlanet

Ps3 - Na maandenlang geroezemoes, nieuwsgierige blikken en vol verwachting kloppende harten, lag zo’n 2 weken geleden dan eindelijk de wereld van de sackboys in de winkels: LittleBigPlanet. Of tenminste, de poort naar die wereld. Wat je daadwerkelijk in huis haalde was namelijk maar een begin, een instrument, een zaadje dat pas in de eerste weken na release zou uitbloeien tot de bonenstaak die ging leiden naar de kip met de gouden eieren. Natuurlijk was er ook nog de kans dat het zaadje zou verpieteren en amper een bloempje boven z’n geboortegrond zou uitkrijgen. Nu de eerste weken voorbij zijn vinden wij de tijd rijp om de balans op te maken...

Review: Call of Duty - World at War

PC/PS3/X360 – De complete CoD fanboy community ging compleet door het lint toen bekend werd gemaakt dat deel 5 weer gewoon een WOII-shooter zou worden. Moord! Brand! Er moesten koppen rollen! Het was duidelijk dat de weg die Infinity Ward met Modern Warfare in geslagen was goed beviel en dat men liever niet meer terug ging. Inmiddels is de game bijna uit en -zoals dat vaker gaat met fanboys - hoor je er nu niemand meer over. World at War is namelijk gewoon een steengoeie game geworden. Niet beter dan Modern Warfare, maar zeker Call of Duty waardig.

Review: Valkyria Chronicles

PS3 - ‘Lieverd, wat voor soort mensen kopen zulke games nou?’, vraagt mijn vriendin uit nieuwsgierigheid als ik druk met Valkyria Chronicles bezig ben. Ik kan haar de vraag niet echt kwalijk nemen. De afgelopen weken heeft ze o.a. toppers als Farcry 2, Mirror’s Edge, Dead Space, FIFA en Resistance 2 zien langskomen op onze TV. En nu zit die volwassen gozer op de bank plots een game te spelen die het meeste wegheeft van een tekenfilm met een hoop Japans gelul tussendoor. Sterker nog, juist door deze kinderlijk ogende game zegt haar vriend voor de 3e nacht op rij dat ‘ie nog eventjes doorgaat. Beiden weten ze na 2 identieke nachten wat dat betekent, de zon gaat weer eerder opkomen dan dat hij erin ligt...

Review: Motorstorm Pacific Rift

Ps3 - Als Gears of War 2 nog niet rondliep met het predikaat ‘Bigger, Better, more Badass’, dan zouden we die woorden bij deze onherroepelijk aan Motorstorm Pacific Rift koppelen. Het is dat DIT HEEL IRRITANT IS, anders zouden we de rest van deze review met hoofdletters vol schreeuwen. Zo is Motorstorm Pacific Rift namelijk. Schreeuwerig, ruw, hard, modderig en meer in your face dan welke andere racer dan ook. Bigger, Better en more Badass dus, zeker weten.

Toen en nu: Motorstorm

motorstorm3.jpgMet Toen en Nu: Motorstorm trappen we een nieuwe, heerlijk onregelmatige rubriek af. Wat is het? Een terugblik, zo vlak voor de verschijning van een review, naar eerdere delen uit de bijbehorende serie. Hoe waren vorige delen? Wat betekenden ze in het genre? Hoe kijken we achteraf terug op de voorlopers, eventueel met ook een kritische terugblik op onze eigen reviews daarvan. Soms zullen het lange uitvoerige terugblikken zijn, een andere keer stappen we snel even een jaartje eerder in een franchise. Voor ons is het daarnaast nog eens een mooie kans om 'die oude klassieker' na bewezen diensten weer eens onder de aandacht te brengen, voor jullie is het weer een geldige reden om zelf eens in de comments te klimmen en te laten horen wat jij nu precies van dat vorige zwaar overrated/jammerlijk ondergewaardeerde deel vond. Daarnaast zijn we natuurlijk ook benieuwd naar jullie feedback. Vandaag - daags voor de Motorstorm 2 review - trappen we af met een beknopte terugblik op: Motorstorm!

Zoeken

Live Forumfeed

De actieve topics uit het Gamert Forum.
Naar het forum