Check dit en check dit en begin maar met juichen! Mass Effect 2 zou misschien wel eens, in tegenstelling tot zijn voorloper, op de Ps3 kunnen uitkomen. Op de eerste link alleen afgaande zouden we niet zo glimlachen als we nu doen. Vaak genoeg maken retailers foutjes op websites. Maar de tweede link, en de pica na de klik, tonen een screenshotje van de wodka site van Electronic Arts met daar op toch echt Playstation 3 achter Pc en Xbox360. Als je nu naar de site gaat staat het er echt niet meer. Het kan natuurlijk zo zijn dat er op beide websites een dronken Joris bezig is geweest, maar het stond er toch echt. Wie weet kunnen Ps3 bezitterts nog wel met Mass Effect deel 1 aan de slag. Wie zal het zeggen?
Update: Nevermind! Kameraad Borislav van EA Rusland's PR afdeling heeft gewoon een foutje gemaakt. Geen Mass Effect 2 (of Left 4 Dead 2) voor de PS3 dus. Voorlopig niet in ieder geval...

Reacties
EA en PS3 ports......herinneren we ons de Oranje Doos nog?
Be-Em-We 12-10-09 | 12:30
Wishful thinking.
Playstation fanboys blijven maar hopen.
Floepert 12-10-09 | 12:48
Nah, geen interesse.
dikkie 12-10-09 | 13:40
PS3? Das toch zo'n "console", zo'n computer voor kleine kinderen?
God 12-10-09 | 14:16
@God 12-10-09 | 14:16
Ja, dat klopt. Die troep die het verpest voor PC gamers.
PaBe 12-10-09 | 14:29
Consoles = laat maar zitten
EA = laat maar zitten
sjaban 12-10-09 | 14:51
EA Russia heeft de fouten - L4D2 zou óók naar PS3 komen - inmiddels gecorrigeerd. Overigens komt ME wel naar de PS3 tzt, de rechten liggen nu bij EA en niet Bioware of MS, en ik kan me niet voorstellen dat EA dat geld laat liggen. Het zal wel iets met NDA's en tijdelijke exclusiviteit te maken hebben. Rond de release van BioShock hoorden we precies hetzelfde, en die serie kwam ook naar PS3. Dat was zelfs een goede port, en voor ME verwacht ik hetzelfde. Het is geen 2007 meer, zelfs EA heeft inmiddels heel wat bijgeleerd.
Van mij hoeft het overigens niet, games zat en ME komt uit voor PC en is dus gratis uit te proberen. Bevalt het dan heb ik pech, mijn PC trok ME1 al nauwelijks en upgraden is mij te duur, ik heb alle cash nodig voor de stortvloed aan games de komende maanden. Bevalt het heel goed, net zoals BioShock dan wacht ik wel op de ports. Beide delen op 1 Blu ray zou welliswaar makkelijk kunnen, maar ik zie EA ook dat geld niet laten liggen. Porten ze ME1 dan zal het apart uitgebracht worden, voor ME2.
Games'R'us 12-10-09 | 15:30
God 12-10-09 | 14:16
Oprotte FanBoy!
a1271 12-10-09 | 15:57
@a1271
Hahaha fanboy... Leer eerst maar eens spellen, ga dan rustig door met je VMBO lessen, en als je vrij bent, dan mag je hier weer komen.
God 12-10-09 | 16:02
Goh... nog nooit van een PC-fanboy gehoord. Gefeliciteerd God, U is de eerste!
SvennusMax 12-10-09 | 16:19
Als god het niet zei, dan had je binnen de kortste keren een 360 fanboy gehad die een soortgelijk iets zou zeggen. Nu verenigen de consoleboys zich om tegen god te keren. +1 voor god om console mensen met elkaar eens te laten werken. Maar consoles (die PC games verneuken) kunnen ongezien de tyfus krijgen. Nintendo is dan wel tegenwoordig het debiele broertje van de consoles, maar Nintendo is nooit concurrent van de PC geweest maar een spelconsole om naast de PC op te spelen.
@SvennusMax
Als dit de eerste PC fanboy is die je ziet dan lees je niet veel comments. Er zijn weldegelijk veel fanboys voor de PC, alleen zijn die vaak (met uitzondering van god dan in dit geval) een heel stuk subtieler dan console schreeuwende fanboys.
RadioKies{~} 12-10-09 | 16:42
@RadioKies
cool story bro
Henkuchov 12-10-09 | 16:49
@ God
Zou leuk zijn, blijven jullie ondertussen maar lekker hopen op Heavy Rain ;)
Dude 12-10-09 | 17:33
Het zou een heule mooie aanwinst zijn voor de PS3, vooral voor de eigenaren die niet tevens een uberpc bezitten.
.
Ik vraag me wel af waarom er consoles de schuld krijgen van de devaluatie van de PC? Zijn het niet de devs/uitgevers die RTSen en FPSen proberen te porten naar consoles? Bovendien schrikken games als Crisis ook wel potentiële pc-koperts af, lijkt me.
Phyla 12-10-09 | 17:35
Doe eerst deeltje 1 nog maar eens even naar de PS3. Voor mij een van de weinige redenen om Xdoos of PC te kopen...
Durk Dikkie 12-10-09 | 22:24
PC? Is dat niet zo'n ding waar je tergend vaak weer nieuwe en dure onderdelen in moet stoppen om spellen fatsoenlijk te kunnen draaien? Waar je telkens geouwehoer mee hebt tenzij je een supernerd bent? *zet console aan en begint direct te spelen*
Smokey 12-10-09 | 23:04
@Smokey
Er komen sneller consoles uit dan dat ik mijn hardware compleet vervang en ik koop niet eens het beste van het beste. Geouwehoer heb ik alleen met console ports en supernerds vind je niet op gamert lijkt mij, daar krijg je te veel feedback op je comments en dat trekken ze niet lijkt mij.
@Phyla
Het zijn ook de ontwikkelaars die het doen (niet altijd, je hebt ook bedrijven die de ontwikkelaars ertoe zetten, *kuch* EA *kuch*). Hoeren zijn het die voor extra geld gaan ipv kwaliteit. Uiteraard snap ik ze enigszins wel. Lekker geld binnen harken. Maar is een product maken waar je ECHT TROTS op kan zijn niet meer waard? Zeker in "the long run" (Ik koop bijv. geen opflashpoint meer, maar download het voortaan mochten ze er nog 1 uitbrengen). John Carmack is ook zo een hoer. Vroeger een man waarvoor je op je knieën evt zou gaan als je hem tegen zou komen, maar tegenwoordig is het gewoon een hoer.
RadioKies{~} 13-10-09 | 00:10
wat een trieste lui hier zeg, van elke post een bash topic maken. steek je PC / XBOX / PS3 hate lekker in je rate
13-10-09 | 10:42
@RadioKies
Je hebt je eigen ruiten ingegooid kerel met je downloaden. Dat zal wel de belangrijkste reden zijn dat ontwikkelaars voor consoles ontwikkelen. Wordt niet zo makkelijk gekopieerd. Ik snap dat best. Je gaat toch niet voor de kat zijn kut lopen ontwikkelen. Daar kost het net wat teveel geld voor.
Verder kost een pc wel iets meer dan een console en heb je inderdaad dat upgrade en incompatibiliteit gezeik niet. Schijf erin, meteen spelen en geen gezeik met settings. De xbox360 kwam 3 jaar uit na de xbox. In 3 jaar moet je echt wel upgraden met een pc voor de nieuwste games. En bij playstation zat er zelfs 6 jaar tussen PS2 en PS3, en nieuwe games speel je echt niet op een pc van 6 jaar oud.
sk!llz 13-10-09 | 11:36
RADIOKIES NOEMT ONTWIKKELAAR RAGE "HOER" (ANP)
Amsterdam - 13/10/2009
In een naar het zich laat aanzien acute vlaag van verstandsverbijstering heeft de alom bekende blogger Radiokies (RK) de gamewereld verbaasd door de gerespecteerde videospelontwikkelaar John Carmack (bekend van o.a. Quake en Doom) te beschuldigen van prostitutie. En passant volgde in dezelfde comment zijn langverwachte coming-out, iets waar al langer over gespeculeerd werd. Eenmaal uit de kast gooit RK alle remmen los en...
Overig nieuws:
DIABLO 3 NAAR PS3 - Consoleversie gimped PC versie
RUMOR: UNCHARTED 2 NAAR PC - Naughty Dog on PS3: "it's a disaster!"
GOTY CONTENDERS BEKEND - WipEout HD meeste nominaties;)
Time 2 Spare 13-10-09 | 12:25
@skillz
De software op de 360 wordt niet gepirate? Tis maar een simpele mod met dat ding, dus das een complete non reden. Kijk anders even hier:
www.rlslog.net...
Qua upgraden heb ik in 3 jaar alleen een X1950 gekocht, en moet denk ik over een jaartje een nieuwe halen. Heeft me ~150 euro gekost. Inderdaad, bijna evenveel als een nieuwe console :)
Als je alle nieuwe spellen op z'n hoogste settings wil spelen, zul je inderdaad wat vaker wat duurdere hardware moeten halen. Daarentegen staat dat de PC in dat geval de graphics van de 360, die al niet echt als geweldig te bestempelen zijn (vast wel als je alleen consoles speelt, niet als je een PC gewent bent) vele malen overtreft.
Om nog maar niet te spreken van het feit dat ik op dezelfde PC waar ik games speel, nog veel meer kan doen, dus niet alleen het geld weggegooid hebt voor een paar games. Voeg daarbij de controls, de vele uitbreidings mogenlijkheden en multitasking, en ik durf te stellen dat een PC een betere investering is dan een "computer voor kleine kinderen".
.
.
@Time 2 Spare
Wat lul je nu man, RK heeft gelijk. John Carmack sucked. Had ie vroeger het geluk een van de eersten te zijn die shooters maakte, tegenwoordig is ie weinig bijzonders. Z'n spelen zijn dodelijk saai, en run off the mill. De laatste Doom was belachelijk slecht, bevatte geen verhaal en was vooral niet wat het moest zijn, scarey. Wel was het lachwekkend.
RAGE? Kom op, een laatste stuiptrekking van een fossiel uit de gamewereld. FPS/Racer? En dan ook nog 'T-for-Teen'.
.
.
En kan iemand mij vertellen hoe Act of War, en de C&C reeks worden gespeeld op de console? Beetje met de stickjes proberen heen en weer te gaan door de map?
God 13-10-09 | 13:32
God 12-10-09 | 16:02
Nou nou, jij gamed sinds gister?
a1271 13-10-09 | 13:58
@a1271
Heb jij je huiswerk nu al eens af clown?
God 13-10-09 | 14:10
pff real time strategies worden niet gespeel op de console, is voor kleine kiddies man!
dommelullo! 13-10-09 | 14:19
@dommelullo!
Afgegaan op je taalgebruik, afwezigheid van iedere vorm van grammatica en algemeen laag niveau van je post denk ik dat jij bij de "kleine kiddies" hoort. Zestien, zeventien jaar oud?
God 13-10-09 | 14:30
@God
Niks non reden. Modden kan ja, maar werpt wel een grote drempel op voor de meeste mensen. Daarbij komt dat het in veel landen illegaal is, lang niet overal vind je modshops zoals in Nederland en zelf doen is zo makkelijk nog niet. Daarbij loop je ook nog altijd eens het risico op gebanned te worden van Live. Dus het aantal mensen dat het doet blijft heel beheersbaar en er wordt nog genoeg gekocht om rendabel te zijn voor game developpers. Dat is met de PC wel anders, waar elk 13 jarig knulletje een torrent met de bijgevoegde guide draaiende kan krijgen. En zoveel verschil is er niet hoor tussen x360 en PC graphics. Ja, het is net ietsje mooier op de PC, true, maar x360 spellen zien er nog altijd geweldig uit op mijn 40 inch HD scherm. En de x360 is al bijna 4 jaar oud!
En inderdaad, er zijn spellen speciaal voor PC ontwikkeld die lastig spelen op een console (RTS), maar andersom is in het in veel gevallen ook lastig om dezelfde console game ervaring op je pc te krijgen. Ooit wel eens proberen te multi-playen met een groep vrienden met gamepads achter een PC schermpje? Werkt niet.
Wat mij betreft heeft PC gamen best bestaansrecht, maar ik doe het bijna niet meer en vele met mij. En ik begrijp goed dat ontwikkelaars geen zin hebben in piraterij shit.
sk!llz 13-10-09 | 14:45
@sk!llz
Voor het gemak vergeet je maar even dat een console + hd-tv net zo duur is als een game pc 800-1000 euro, en daarbij als je geen games draait wat heb je dan aan een hdtv? Die enkele BD die je eens afspeelt?
Alle console gamers die ik ken (inclusief mezelf) hebben meer geld neergelegd om te kunnen gamen dan dat mijn pc gekost heeft, en dat verschil in graphics is zeker goed aanwezig.
Alfred E. Neuman 13-10-09 | 14:57
@Alfred E. Neuman
Kabelaars verkopen tegenwoordig ook HD televisie met HD kanalen en daarnaast heb ik een popcorn hour waarop ik zeer regelmatig HD materiaal bekijk. Games is ook een leuke bijkomstigheid ja. Maar sinds mijn vorige TV was overleden valt het tegenwoordig ook niet mee om een niet HD TV te kopen. Ook als ik niet zou gamen zou ik zoiets hebben gehaald, maar fair enough. Ik heb daarbij met mijn grote scherm wel een superieure beleving ten opzichte van dat kleine 20 inch pc monitortje.
sk!llz 13-10-09 | 15:07
Het zijn juist de PC-gamers (en dan heb ik het over de zielige lutsers die games illegaal downloaden...) die het verpesten voor de hele groep. Door het massale downloaden betalen wij console-gamers in de regel 20 - 30 euro meer voor een game bij de release dan de mensen die hun games op de PC spelen. Goed, voor PC-gamers die hun games netjes kopen heb ik uiteraard respect maar het blijft een kromme wereld. Ontopic: ik lig er niet wakker van dat ik een EA-game misloop. De laatste jaren is het toch al niet veel soeps bij Electronic Arts.
Titan T. Fox 13-10-09 | 15:12
@sk!llz
Ik zelf merk eigenlijk geen verschil tussen gamen op m'n gewone beeldscherm (22") of aansluiten op de 56" HDTV. Het veel grotere beeld is even leuk, maar lijkt na een paar minuten helemaal niet zo groot meer.
Daarbij zal ik direct even de "piraterij-doet-ons-de-das-om" mythe ontkrachten:
We programmeren meer voor consoles dan PCs omdat het een hele andere doelgroep is. Meer geld uit te geven, en minder ontwikkelingskosten per spel, omdat console gamers nu eenmaal een stuk minder diepgang eisen, zeer waarschijnlijk omdat ze korter gamen per sessie, en ook een stuk minder "hardcore". Natuurlijk zijn er hardcore console gamers, maar dat deel is te verwaarlozen, geloof het of niet, 95% op een console gamed "casual".
God 13-10-09 | 15:23
@mezelf
En bijna het ALLER belangrijkste vergeten: Console gamers gebruiken allemaal identiek dezelfde hardware! Dat scheelt tienduizenden regels code, omdat je precies weet wat jouw klant als hardware heeft.
God 13-10-09 | 15:25
@God
Volgens het volgende artikel in Gamert is piraterij anders wel degelijk een belangrijk argument voor gamedevs. www.gamert.nl...
Ik denk trouwens niet dat het minder geld kost om games als GT5, Forza 3, GTA4 of God of War te maken vergeleken met een gemiddelde PC game. Maar ik ben het met je eens dat het makkelijker developen en testen is omdat de hardware bekend is en dat dat een beetje geld bespaart.
sk!llz 13-10-09 | 15:58
@God: Het downloaden van games lijkt me juist een zeer grote factor. Het is duidelijk dat downloaden de cd/dvd markt flink beinvloed heeft. Waarom zou dit dan ook niet bij games zo zijn? Ik had vroeger ook een Playstation 1 die gekopieerde spelletjes kon spelen, echter tegenwoordig is dat wat moeilijker. Op een pc kan je binnen een half uur een spel downloaden, cracken en spelen.
Jimkorn 13-10-09 | 20:05
Hoewel games als Left 4 Dead en Mass Effect 2 natuurlijk hartstikke leuk als aanwinst zou zijn voor de Ps3 zit MS denk ik net iets te vuistdiep bij EA (Peter Moore) om een ps3 port op korte termijn te maken. Ondanks dat games inmiddels beter verkopen op de PS3 dan de 360 (mede) dankzij modding en grotere installed base buiten de VS. Gelukkig heeft de Ps3 ook zonder deze twee ongetwijfelde toppers genoeg AAA games om het de 360 in 2009, 2010 en later heel moeilijk te maken. Enkel in de VS hebben ze nog een stronghold voorsprong maar in de rest van de wereld zijn ze al voorbij gestreeft. PS3 heeft die EA games niet zo hard nodig met zoveel eigen devs.
CarGlass 13-10-09 | 20:56
@ Titan T. Fox. Die 20 á 30 euro meer, betaal je voor de licentie die de publisher moet betalen aan Sony, Microsoft of Nintendo. Een spel uitbrengen op een console brengt eenmaal die kosten met zich mee.
En dat gezeur over EA. Ik heb ook gezien dat ze 'mijn' C&C serie vernaggeld hebben. Na Tiberium Sun ging het echt bergafwaarts mijn inziens, maar dat neemt niet weg dat de EA van pakweg 5 jaar geleden (overigens was MOH:AA, uitgegeven door EA wel helemaal top) niet de EA van vandaag de dag is. Ik moet zeggen dat ik me nog wel eens verwonder over de kwaliteitsslag bij EA.
Neemt niet weg dat je je gezonde verstand moet gebruiken bij aanschaf van een spel (EA, Ubisoft, Blizzard - het is niet uit liefde dat ze spellen uitgeven, maar door winstbejag - de een daarbij wat meer op korte termijn gericht dan de ander): lees recensies ofzoiets of doe het net als die dekselse PC gamers: download en schaf het later aan.
13-10-09 | 20:59
Daarnaast staat me bij dat Microsoft wel degelijk de licentie voor Mass Effect in handen heeft en niet Bioware. Ik verwacht niet dat ME2 naar de PS3 komt.
Lol @ fanboys.
13-10-09 | 21:03
13-10-09 | 21:03
Geen fanboys, maar fanboy ;)
Zie God 12-10-09 | 14:16
a1271 13-10-09 | 21:12
@sk!llz 13-10-09 | 11:36
"Ik koop bijv. geen opflashpoint meer, maar download het voortaan mochten ze er nog 1 uitbrengen". Dit heb ik gezegd na deel 2. Ik voel me zo genaaid met deel 2. Deel 1 gekocht omdat het goed was. Dus dan mag ik wel wat van deel 2 verwachten. Deel 2 gekocht en het zuigt apeballen! Dan vind ik dat ik "recht" heb op een gratis deel 3.
Als zij niet zo een enorm klote spel uitbrengen, dan zou ik ook niet overgaan op downloaden. Helaas pindakaas.
Voorbeeldje van Blizzard. Ik heb nog nooit een spel van ze gedownload maar altijd gekocht. WC1, WC2, Starcraft, WC3 en WoW voor een paar maand (al deze spellen kun je enorm makkelijk downloaden en spelen, zelfs WoW op private servers). Starcraft 2 ga ik ook netjes in de winkel halen.
Unreal en UT heb ik ook netjes gekocht. UT2k3/UT2k4/UT3 geleend (legale alternatief voor downloaden) van een vriend en was absoluut het kopen niet waard.
@Time 2 Spare 13-10-09 | 12:25
+1 voor je manier van schrijven.
@sk!llz 13-10-09 | 14:45
Het gamen met vrienden op de PC doe ik vaak genoeg met vrienden. Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig wel een 360 of een 360 controller voor zijn/haar pc. Die sluiten we dan fijn aan en spelen we vervolgens op onze Samsung 40" Full-HDTV.
Console spellen zoals Gears Of War 2 en UT3 (UT3 is gewoon een demo spel voor de console) split screen spelen maar dan WEL met anti aliasing en eventuele mods.
@Jimkorn 13-10-09 | 20:05
Vandaag mijn WII opgebouwd met een wiikey2. Deed er iets meer dan 10 minuten over om dat ding open te schoeven, chip te plaatsen, testen of het werkt en weer dicht te schroeven. Dit hoeft maar 1 keer op een console (Bij de pc moet je elke keer een crack zoeken en hopen dat de torrent wel het volledige spel is). Minder dan een half uur nodig gehad om daar een spel voor te downloaden. Het branden naar een DVD duurde wel 12 minuten ofzo op 4x. Maar daar heb je geen crack voor nodig. Mijn oude XBOX met XBMC ging net zo soepel (en XBMC werkte schneller/beter dan niet gemodd). 360 ben raak ik ook in de verleiding als je ziet hoe makkelijk dat gaat. Mijn conclusie is dan ook dat consoles veeel makkelijker illegaal te bespelen zijn en soms nog prestatieverbetering hebben ook. Overigens download ik vrijwel al mn spellen een no-cd crack omdat dat opstarttijd scheelt en je niet die DVD steeds hoeft te pakken.
@13-10-09 | 20:59
klopt.
RadioKies{~} 13-10-09 | 23:40
Blizzard en winstmarge politiek? Blizzard heeft een winstmarge omdat ze kwaliteit leveren aan de gamescene. Is ook overigens de enige gamedeveloper op dit moment. Ok misschien Bioware ook als kwaliteit beschouwen....Wel jammer dat activision zich heeft aangesloten om zichzelf te redden. Nieuwe wolfenstein was een DRAMA namelijk.
thyza 14-10-09 | 03:38
@thyza
"Blizzard heeft een winstmarge omdat ze kwaliteit leveren aan de gamescene."
Waarom lopen die WoW addicts dan de hele godsganse dag te zeiken?
God 14-10-09 | 17:31
Omdat WoW addicts dikke kneuzen zijn. Zoals een gamert staat tot normaal functionerend mens staat een WoWert tot Debiel.
RadioKies{~} 14-10-09 | 21:48