Mooi volkje, die gamerts en dan vooral de diehard Diablo-spelers. De meneertjes waren het namelijk niet zo eens met Blizzard. Natuurlijk, een herleving van hun favoriete reeks was het enige wat ze wilden, maar als het dan tóch gedaan werd, dan in ieder geval niet met die 'Gay World of Warcraft style'. Goed, het zal wel. World of Warcraft is inderdaad voor antisociale homo's die leuke kleurtjes en een cartooney look wel kunnen waarderen, maar daar zijn de Diablo-fans toch iets minder blij mee. Blizzard lijkt deze stijl namelijk door te trekken in Diablo III, in plaats van gewoon zoals het hoort donkere, gothische, tochtige, dampende, vieze, gore kerkers op je scherm te droppen. Veel te licht allemaal en veel te veel kleur is het oordeel van de D-fanbase. We scharen ons er maar achter, want ook wij peopen eigenlijk op WoW. Daarnaast maken die Diablo jongens allemaal mooie vergelijkingsplaatjes die Blizzard een lesje leren hoe het er dan wél uit zou moeten zien allemaal. Kortom, die inzet waarderen we wel. Even tekenen dus, want een donkere wereld, begint bij jezelf...

Reacties
mee eens wow gayness ziet er niet uit.
dnation 03-07-08 | 15:27
True
Mr_Dubbel_X 03-07-08 | 15:33
Reactie van Blizzard hierop was vervolgens dit: (source kotaku)
“One of the things that we considered when we were working on the visuals for ‘Diablo III’ is the fact that color is your friend. We feel that color actually helps to create a lot of highlights in the game so that there is contrast. A great analogy is like in ‘Lord of the Rings’ — not everything is dark. It allows you to see what a creepy dungeon can be like but if everything is dark it doesn’t allow you to have a lot of contrast.”
Kets22 03-07-08 | 15:36
Necromancer's choice heeft het kleurenpalet van Quake 1 in 16bit?
_ILT_ 03-07-08 | 15:55
Niet zo zeiken hoor! Dan zet je je contrast maar wat lager. Geef maar beter wat vettere graphics en geen gay_reso's ipv onnodig bitchen over de kleuren.
Bras 03-07-08 | 15:58
Ja, alles moet bruin! Want dat is realistisch! Sepia voor de win! Pleur toch op, er is niks mis met een beetje kleur in de wereld, want ik ben echt schijtziek van die ontwikkelaars die 'realisme' vervangen met 'sepia'. De wereld is niet bruin, mensen, en als je dat wel denkt, moet je wat vaker naar buiten. En op WoW poepen? Ga lekker je gang, Blizzard veegt zijn reet wel af met de dikke duiten die er maandelijks betaald worden.
Bruin 03-07-08 | 16:12
@Bruin
Ja, een kerker is nou eenmaal realistisch met donkere kleuren en gewoon grijze rook, ipv blauwe rook onder je voeten.
Be-Em-We 03-07-08 | 16:33
@Be-EM-We: Oh ja? U is al in heel veel donkere kerkers met rook geweest? De enige kerkers waar ik ooit in ben geweest (De Gevangenpoort in Den Haag, en de enkele Franse kasteel kerker) hadden toch echt meerdere kleuren dan bruin. En de vele grotten waar ik in ben geweest waren ook vaak mooi uitgelicht zodat de vele kleuren van de stalagtieten en -mieten goed uitkwamen. De wereld is niet grijs. De wereld is verbazend kleurrijk. Maar omdat u blijkbaar niet al te veel buiten komt, zal ik het even in game titels uitleggen: meer Crysis dan Gears of War, zeg maar.
Bruin 03-07-08 | 16:40
@Bruin: +1
Joris von Loghausen 03-07-08 | 16:44
@bruin: Kelders zijn bij mijn weten in ieder geval niet blauw met roze, afgetopt met een vleugje hemelsblauw
paz 03-07-08 | 16:56
@paz Waar zie jij roze dan?
Bestek 03-07-08 | 17:08
@bruin
Je moet de wereld voorstellen hoe die eruit ziet als de poorten van de hel geopend zijn, niet zoals het irl eruit ziet, het mag wel iets soberder. De line of sight die in de vorige delen met schaduwen waren bedekt vind ik wel een groot gemis. Kleur is niet zo heel erg, maar er zitten wel "zoete zuurstok kleurtjes" van wow invloeden in.
Wouther 03-07-08 | 17:50
@Bruin
Waarom vergelijk je nu een fictief spelletje met de echte wereld? Je bent zeker een WoW speler...
De echte wereld is niet overspoelt door demonen en andere duistere zaken, met nadruk op DUISTER. Niet licht, kleurijk en gay. Daar heb je al andere titels voor (met die griekse crap bv) Maar Diablo is duisterrrr. En dan niet op een emo (of aanverwante schijt subcultuur) manier maar creepy fictie.
Narly 03-07-08 | 19:20
Hier ook al het gezeik om de kleuren? Het team van Diablo 2 is weggegaan en heeft Hellgate: London gemaakt. Dit is gemaakt door het team van WoW die toen der tijd zijn ingehuurd. Veel plezier met World of Diablocraft Online.
Pauleau 03-07-08 | 20:51
@Paz, Wouther en Narly
Ik had zelf niet beter kunnen reageren.
@Bruin
De gevangenpoort in Den Haag ligt volgens mij niet onder de grond, wat de meeste kerkers in dit soort spellen wel liggen. Ook komt er totaal geen zonlicht binnen.
Be-Em-We 03-07-08 | 20:57
Wow, een hele groep mensen die totaal het punt missen. Het ging mij erom, dat er teveel spelen tegenwoording een sepia kleurenpallet gebruiken om hun, inderdaad fictieve, werelden in te kleuren. Het feit dat er nu mensen zeuren om minder kleur in een spel dat er eindelijk voor kiest wat kleur toe te voegen ind ik teleurstellend. Ik verwees naar mijn ervaringen in de 'echte wereld' om aan te tonen dat de wereld in 'het echt' veel meer kleur heeft, en dat een fictieve wereld daardoor niet gebonden hoeft te zijn aan hetzelfde, saaie kleuren pallet. Donker en duister hoeft niet per definitie grijs en bruin te betekenen. De 'line of sight' gameplay was inderdaad erg sterk en sfeer-makend, ik mag daardoor hopen dat dat in ieder geval weer terug komt in enige vorm. Dat staat echter los van de keuze voor kleurgebruik. En overigens, of ik WoW speel, of welk ander spel dan ook staat hier helemaal buiten, en komt meer over als een slappe soort van 'aanval', zeker in combinatie met de verwijzing naar een sexuele geaardheid. Gelukkig neem ik geen van die twee zaken als een belediging op, en het zegt daardoor meer over uw tekortkoming om u zinvol uit te kunnen drukken, dan over de onderbouwing van mijn mening.
Bruin 03-07-08 | 21:12
Jullie hebben duidelijk nog nooit paddo's gehad..
.
anyhoe
@pauperbak (Be-Em-We)
het licht dat je dan wel hebt naast/buiten de zon komt van van fakkels en kaarsen.
Heb jij ooit vuur gezien [moet wel]
Vuur geeft gekleurd licht en niet licht in grijswaardes.
.
ik vind allebij de screens kudt.
screen 1 is te grijs en nep, screen 2 is te trippy.
een tussenweg van de 2 zou mooier zijn.
$_GET['IT'];?> 03-07-08 | 21:15
@Get It(+al die tekens)
Ik snap (gelukkig) wat vuur is en hoe dit met licht werkt. Echter, fakkels belichten alleen duidelijk de objecten die vlakbij het vuur staan. Daarom kunnen die 4 lampjes nooit die hele kamer zo'n blauwe gloed geven. Ik moet je wel gelijk geven dat screen 1 TE grijs, maar 2 heeft gewoon teveel kleur, zeker die rook.
Be-Em-We 03-07-08 | 21:22
Iedereen doet huilie als next-gen te veel bruin en grijs is. Blizzard doet het anders en weer doen de zelfbenoemde 'echte fans' huilie huilie. Ga je polsen doorsnijden of zo, loser. D3 kopen doe je toch wel. Al maakt Blizzard er een regenboogland in de wolken van. Waarom? Omdat je verder toch niets te doen hebt.
harl 03-07-08 | 21:32
LOL @ harl gepraat.
Verder: de kleuren kan je altijd nog instellen via je monitor, videokaartdriver of spel.
Een nieuwer spel is nooit precies zoals de oude ervaring.
03-07-08 | 22:40
Iedereen die diablo 2 heeft gespeeld moet toch weten dat act 1,2,3 en 5 behoorlijk kleurig zijn? Allen act 4 is een bruinige meukbende. Ik snap dan ook niks van dit artikel. Diablo 3 is is niet kinderlijk of cartoon-achtig gemaakt dus waarom dit bandwagon gemekker?
Terzijde, WoW mag dan wel cartoongraphics hebben, het speelt als de neten. Is dat niet what het belangrijkst is?
Rayt 04-07-08 | 00:44
WauW jullie hebben echt niets beters te doen dan klagen over een fucking kleurtje... sorry maar dit is een waste of your time
cunto0 04-07-08 | 10:21
Tja daar zijn fans voor om allemaal te zeiken over opvolgers. Feedback heet dat. Ik hoop dat blizzard er niet naar luistert en hun eigen plannen trekken.
Postius 04-07-08 | 12:07
Ik denk dat het gehele punt hier om 1 ding draait:
Diablo III moet geen WoW ripoff zijn.
Geen cartoon characters met een zwaard 10x je lichaam.
De crew van D1 en D2 is weg (Flagship Studios geworden)
Waar blijft blizzard mee over? Ja een nieuwe crew.
Het zal echt niet zoals #1 en #2 zijn. Het gaat mij erom dat het lekker speelt en dat het nog redelijk oogt. Overigens waren de verschillende acts in Diablo2 HEEL kleurrijk. Act 1= Moeras, Act 2= Woestijn, Act 3= Jungle, Act 4 = Hell, Act 5 = ijs/belegert bergstadje. Wat het belangrijkste is is dit: Belichting. Verwacht niet dat als je een fakkel in je handen hebt dat het een constant stroompje WIT licht om je heen hebt (d2). Een fakkel is meerdere kleuren en NIET constant. Het gaat continu heen en weer waardoor de line-of-sight steeds meer of minder wordt (wellicht D3)
Waren mijn gedachtes weer...
Darknova 04-07-08 | 14:08
Het zal wel. Ik vind het er top uitzien iig. Speel D2 en WoW.
Anaalfabeet 04-07-08 | 17:15
Bashen voor de leuk of het opblazen van een persoonlijke mening werkt misschien op een nieuwsblog maar niet op een game review site waar dit het gehalte krijgt van iemand die de aartsrivaal van zijn favoriete team de grond in boort. Leuk voor je vaste base van gelijkgezinden, dat wel. Voor je eigen kerk preken is altijd makkelijk. Toch blijft gamert op deze manier altijd het ondergeschoven kindje van het geenstijl conglomeraat, vrees ik.
Dikr 04-07-08 | 18:15
@ Dikr
Je bedoelt een games site die duidelijk naar een bepaalde kant afzwenkt? Daarom kom ik hier alleen voor nieuws, niet voor meningen. Als ik meningen wil lezen kijk ik wel in de PU of op gametrailers.com..
Bestek 05-07-08 | 14:49
Zodra je een uurtje zit te spelen maakt het allemaal toch niet zo meer uit imo :-P
brx 05-07-08 | 14:56
geef mij maar wat kleur op dat zwart kijk je je helemaal scheel op en zit je maar te kutten met je brightness bij te stellen
erik 05-07-08 | 17:38
@bestek
haha, grapjas...
PU & mening in 1 zin.
ze hebben wel een mening.. maar niet een eigen mening. die krijgen ze van hun sponsoren.
een stel ouwe lullen die proberen hip te zijn en vervolgens met slang en stoere taal gaan praten dat alleen kansenjongeren gebruiken.
$_GET['IT'];?> 06-07-08 | 00:18