Kleine update van het Live Dashboard. De volgende keer dat je inlogt, download je automatisch een patch die volgens Microsoft HD beter ondersteunt. Dat betekent dat de games volgens de grrrote M speelbaar moeten zijn in 1080p. Daarnaast biedt de digitale pleister verbeterde ondersteuning voor draadloze controllerts en headsets.
Reacties
nu nog even die paar duizend euro verdienen om een 1080p TV te kopen.
Dr.Bob 01-12-06 | 13:56
met 3200 bruto schiet dan niet echt op.
Dr.Bob 01-12-06 | 13:57
@ Dr. Bob
leeeeeeen van frisia!
amateurrr 01-12-06 | 14:01
Pff ik vind dat geneog hoor .... ik maar 1500
barryman 01-12-06 | 14:01
hehe heb al genoeg geleend van de ib groep.
Dr.Bob 01-12-06 | 14:20
Die 1080p is geen true HD en dat kun je zien ook. Ben dan ook behoorlijk teleurgesteld in deze update. Ik blijf vooralsnog de games in 720p spelen want dan trekt de HD tv de pixels tot de volle breedte en dat is toch wat netter dan dat de xbox 360 dat doet.
Als de PS3 hier komt gaat dit 360 speldoosje op marktplaats en komt die PS3 direct hier te staan. Das pas echte HD en next-gen.
Dikke tieten 01-12-06 | 15:43
Dikke tieten, huh echt vaag... Ik ga toch voor de x360 de meeste games die ik wil gamen zijn 'only' x360.. Misschien dan een PS3 voor er bij hihihi
zuurstok 02-12-06 | 00:42
@ Dikke tieten
Volgens mij had de PS3 juist problemen met al die resoluties voor HDTV, of ben ik nou gek? :P
Ben gisteren nog ff naar een vriend van me gegaan met mn xbox, die gozert heeft een grooote HDTV
*kwijl* Wat ik alleen wel heb, is dat ik dichter bij die tv ga zitten dan normale tv, omdat ik anders alle details niet zie..
Flying Bobman 02-12-06 | 14:48
@Dikke tieten
De PS3 komt sinds deze verkocht wordt in alle vergelijkingen als de grafisch mindere ten opzichte van de xbox 360 eruit.
Dat gaat dus echt geen ' echt next-gen' experience opleveren als je 360 dat al niet doet.
Overigens is deeze upgrade van de xbox 360 zeker handig als je bijvoorbeeld gedownload 1080p videomateriaal wilt afspelen via je xbox 360 media extender functie.
hAl 02-12-06 | 16:34
@hAI
Het vreemde met die grafische geruchten is dat de extreme MS fanboys die negatieve geluiden eruit gooien. Ik kijk liever naar de persoonlijke ervaringen van de PS3 bezitters in Amerika en Azie. Dan hoor je hele andere geluiden.
Feit blijft dat de paar spellen die uit zijn en binnenkort uitkomen gelijk of net iets beter zijn dan de xbox 360. Daarbij moet je rekening houden dat de PS3 op werkelijk 1080p draait. Dat is behoorlijk indrukwekkend gezien de PS3 net 2 weken uit is en de xbox 360 al een dik jaar. Dit geeft aan dat de PS3 nog veel in petto heeft.
Daarbij opgeteld dat developers nu voorzichtig toegeven dat de PS3 een monster is vergeleken met de xbox 360... Alhoewel ze wel moeten uitkijken omdat er ook veel developers zijn die voor beide machines spellen maken kan ik me voorstellen dat ze geen van 2 in het harnas willen jagen.
Nee, als ik de overal berichtgevingen lees in de loop der tijd en het fanboy gebrabbel daarbij uitsluit is het overduidelijk dat de PS3 al de winnaar is en voor diegenen die nog twijfelen dat binnen een half jaar heel duidelijk wordt.
En die problemen met downscalen van 720p voor de PS3 wordt heus wel met een update opgelost. Diegene die roept dat SONY dit niet kan of andere redenen, gaat compleet voorbij aan de professionaliteit van SONY.
Dikke tieten 02-12-06 | 17:06
Nog een keer @ Dikke tieten
"Ik kijk liever naar de persoonlijke ervaringen van de PS3 bezitters in Amerika" -_- en dat zijn geen bevooroordeelde mensen? Aangezien ze 3 dagen in de rij hebben gestaan om zo'n ding te krijgen lijkt mij dat dat extreme PS3 fanboys zijn. Komop zeg, iedereen weet toch dat de twee systemen kwa prestaties nauwelijks van elkaar verschillen, en nee, ik brul niks, ik heb nu al 200 filmpjes bekeken met vergelijkingen, 2 dezelfde spellen naast elkaar, afwisselend PS3/Xbox360 en nee je ziet geen verschil. Waarom zou M$ een systeem maken wat onderdoet voor de PS3, en andersom? Het ligt er aan wat voor games je leuk vind, die maken de spelcomputer leuk, en zorgen dat 'ie iets unieks heeft. Daarmee loopt de xbox360 nu zeker voor, aangezien er al meer dan 100 spellen voor op de markt zijn, beter dan de 3 games voor de PS3.
"Dat is behoorlijk indrukwekkend gezien de PS3 net 2 weken uit is en de xbox 360 al een dik jaar." Volgens mij hoort dit níet indrukwekkend te zijn. Wat je zegt, is dat het indrukwekkend is dat leerling A al zijn huiswerk heeft gemaakt, terwijl leerling B (die in de zelfde klas zit) dit al een jaar eerder heeft gedaan. Leerling A is dus een beetje laat. En oja, las ik niet ergens dat het downscalen toch iets problematischer was dan verwacht, en dat het misschien niet met een update verholpen kon worden? Dat wordt dan dus dikke pech voor de consumptie-pionier, want die zit met een hardwarematig probleem. Misschien dat europa dan toch nog blij mag wezen met het feit dat de PS3 hier veel later uitkomt, zodat die problemen verholpen worden in het productieproces, en niet met een update. Of gaat Sony, net als met zijn accu's, alle PS3 systemen terugnemen en vervangen?
Flying Bobman 02-12-06 | 22:06
@Flying bobman
Wat is je probleem? Dat je niet gelooft wordt?
Kan ik me voorstellen met je verhaal over die 200 filmpjes aangezien er maar 5 releases zijn voor de PS3. Er klopt iets niet in je verhaal.
Maar goed, je voorkeur gaat uit naar de Xbox 360. Dat is duidelijk te merken. Logisch dat je verhaal met een flink pak zout genomen moet worden.
Dikke tieten 03-12-06 | 12:27
@Dikke tieten
Ik heb juist de persoonlijke ervaringen gelezen van gebruikers in de VS en iets mindere mate japan.
Die geven vrijwel zonder uitzondering aan dat spellen die op beide consoles gespeeld kunnen worden zoals COD3 of THP8 op de PS3 slechter zijn als op de xbox 360.
Jouw suggestie dat de PS3 'echt' 1080 progressive doet is niet echt zinvol want er is eigenlijk maar 1 game die zogezegd echt 1080p doet en dat is RR7 die weliswaar iets beter wordt ingeschat dan de xbox RR6 versie maar dat betreft ook een nieuwe doorontwikkelde versie.
De PS3 heeft gewoon niet de hardware om 1080p in de beste kwaliteit te genereren omdat de PS3 op 720p het al aflegt tegen de xbox.
Jij geeft aan dat developers aangeven dat ze de PS3 beter vinden maar ik lees heel andere verhalen. Jij leest waarschijnlijk alleen verhalen van exclusieve PS3 ontwikkelaars.
En ik heb geen console dus hoef ook niet mijn consolemerk te verdedigen of zoiets.
hAl 03-12-06 | 14:47
@ Dikke tieten
Er zijn toch ook 100.000+ gameforums, met ieder zijn eigen beeldmateriaal en mening? Ik geloof dat ik toch vrij subjectief ben in mijn verhaal. Ik heb alleen wel een mening over jouw verhaal, misschien dat je daardoor in de war raakt...
Flying Bobman 03-12-06 | 15:18
@hAI
Helaas... Motorstorm is helemaal 1080p.
Volgende keer beter.
Dikke tieten 03-12-06 | 17:31
Nah... k ben blij met me 1080i tvtje... Lkkr Gears of War spele
Mosj 03-12-06 | 21:13
gruwlukke sjit ma ik blijf nog ffies n tijdje bij me trouwe 1080i tvtje
Mosj 03-12-06 | 21:16
@dikke tieten: stop hier maar: je hebt geen X-factor, we ergeren ons kapot en je kan niet zingen. Pak je tasje maar en ga naar huis...
praatmemaar 03-12-06 | 22:19
Neeej, discussieren is leuk:)
Die --->X<---- factor bestaat idd niet (hij is leuk) maar PS3 fans moeten toch ook nog bestaan in deze barre tijden...
Dikke tieten kom dr maar in..
Flying Bobman 04-12-06 | 09:17
Lol dikke tieten.. de ps3 heeft meer problemen met 1080p dan de xbox.. in veel gevallen downscald de ps3 die naar 480P Als jij dat dan wel echte HD noemt... knap. En motorstorm is echt op 720p ontwikkeld.. Net als de xbox360 games en ja die kan je nog beter op 720 spelen. Maar je moet maar eens een film kijken met de hd addon. Dan zie je het verschil dus wel van voor en na de patch. Net als met de ps3 die alleen film nog 1080p ondersteund. Volgens mij kan jij niet zo goed lezen wat de Amerikaanse/aziatische mensen schrijven over de ps3.
Het Orakel 04-12-06 | 09:49
Ruud flink... durf je niet meer onder die naam te loggen?
Het Orakel 04-12-06 | 09:51
@Dikke tieten
Die opmerking over wat developers vinden van de PS3 heb je in ieder geval al niet van een onbevooroordeelde site, want ik lees juist op verschillende sites dat developers bedenkingen hebben bij de 'superioriteit' van de PS3. Veel gehoorde opmerking is dat CPU-technisch de PS3 *potentieel* krachtiger is dan de 360, maar dat het nog wel een jaar duurt voordat developers de achterstand in ontwikkelervaring op de 360 hebben ingehaald. Over de GPU zijn alle developers het eens: de 360 wint op alle fronten. Fill-rate, triangle throughput en shader architectuur. Bovendien biedt de 360 VEEL betere hardware rescaling, niet alleen over de output maar ook over back-buffers. Dit houdt in dat bepaalde effecten alleen op de 360 mogelijk zijn en gewoon niet op de PS3. Lees hier maar ff verder voordat je gaat happen: www.hardcoreware.net...
'
Wat je verder zegt dat de 1080p van de 360 geen 'true HD' is, is gewoon dikke onzin, dikke tieten! Als die 1080p niet daadwerkelijk 1080 beeldlijnen progressive rendered dan heb je gelijk, maar dan mogen ze het niet zo noemen. 1080p is wat men 'true HD' noemt, ongeacht het apparaat dat het rendered. Je hebt wel gelijk als je zegt dat er momenteel geen enkel spel is dat daadwerkelijk 1080p rendered, dus alles wordt geupscaled. Dan is het geen 'true HD'. Maar de 360 *kan* het dus wel gewoon. Wat niet wegneemt dat ik niet denk dat veel spellen er gebruik van gaan maken want Microsoft developers geven zelf toe dat de machine hier niet krachtig genoeg voor is, en dat 1080p ondersteuning vereist dat er bezuinigd wordt op effecten. Het zou Sony sieren als ze dit voor de PS3 ook gewoon toegeven, want ik verwacht dat die ook problemen gaat krijgen om te leveren wat er beloofd is (zeker gezien de zwakke GPU van het ding), en dan gaat die grote bek ze nog hard opbreken.
padjakker deluxe 04-12-06 | 12:38
Die dikke tieten (ruud flink). lult overal uit zn nek. Geen feit te vinden in zijn posts... de Gpu zorgt trouwens met name voor de grapichs van een console/pc. PWNT.
Geruchten zijn er trouwens dat halo3 de eerste next gen titel die echt 1080p gaat worden (let op... eerste next gen dus niet alleen xdoos).
zoals ik al zei de ps3 kan alleen nog 1080p aan voor video (net als de 360 trouwens). Dat wordt op veel amerikaanse sites bevestigd (aziatische weet ik niet... kan ik niet lezen). 1080p tvs die geen 720p ondersteunen maakt tie trouwens 420p van en daar is waarschijnlijk helemaal niets aan te doen. Veel mensen trekken hier ook de conclusie uit dat de ps3 zo ie zo 1080p in 720p veranderd... klinkt opzich vrij logisch.
Het Orakel 04-12-06 | 14:45
Vergeet niet dat een true HDTV op 1080P zeldzaam in de winkel en heel duur is. De standaard is 720P. Ik heb een 32" samsung thuis staan icm de xbox360 en het is een genot. Ik heb naar een Philips staan kijken die treu HDTV is en ja natuurlijk is dat beeld supermooi. Ik denk alleen dat 99,99% van de mensen dit niet thuis heeft staan. En toch is 1080P erg belangrijk zo lijkt het... Ik denk dat het een broodje is... Aap
praatmemaar 04-12-06 | 18:15
Naja zeldzaam in de winkel valt mee.. maar idd in huiskamers zullen 37 inch niet snel standaard worden. vanaf 37 inch televisies starten de full hd 1080P, Kleinere televisies kunnen de resolutie niet aan.
Het Orakel 04-12-06 | 19:48
true HD is je PC'tje op 1920 x 1200, 4xAA en 12xAF. Fuck de consoles!
Dr.Bob 04-12-06 | 21:55